אפליקציות כיתוב ואיור מאת יעל גרינברג

תפירת אפליקציות יכולה להתבצע במספר דרכים, בפוסט הזה אני אסביר אפשרות אחת שניתן לבצע בתפירה במכונה ותפירה ביד עם חוט ומחט.

הפוסט מוקדש ליעלי שביקשה הסבר לתפירת אפליקציות

רמת קושי: בינוני

זמן עבודה מוערך למתחילות: 3 שעות

השקעה נעימה, יעל

חומרים נדרשים:

  1. חוט ומחט ו/או מכונת תפירה וציוד נלווה לתפירה (סרגל, גיר סימון, מספריים, סיכות, מגהץ)
  2. שאריות של בדי כותנה לאפליקציה- האותיות או האיור
  3. בד בסיס שעליו תרכיבי את האפליקציה: כרית/בגד לבוש/שמיכה/מגן ראש לתינוק וכד’
  4. נייר פליזלין דו צדדי (ניתן למצוא בחנויות סדקית לאביזרי תפירה)

שיטות לביצוע אפליקציות

קיימות מספר שיטות לביצוע אפליקציות.

  1. השיטה הפשוטה ביותר היא בשימוש בבד שאינו נפרם ואז אין בעיה פשוט לגזור את החלקים/אותיות ולתפור תפר ישר במכונה או ביד. גזירת האותיות ללא שוליים.
  2. שיטה השניה מופיעה בסרטון ההדרכה. שיטה שימושית מאוד ומתאימה לבדים שיכולים להיפרם ולכן מצריכים קפל פנימה לפני החיבור לבד הבסיס באמצעות תפירה ביד או תפר ישר. צפי בסרטון שמופיע בהמשך להסבר מלא על השיטה.
  3. שיטה שלישית היא לגזור שוב ללא שוליים כל סוג בד ולתפור את החלקים לבד הבסיס באצמעות תפר זיגזג על החיבור בין שני הבדים. התפר ימנע מהבד להיפרם וגם ההדבקה בפליזלין של כל החלק יכולה לעזור- צפי בסרטון המופיע בהמשך לראות את ההדבקה באמצעות פליזלין. שימי לב שבשיטה זו בניגוד לשיטה המוצגת בסרטון אין צורך להשאיר שוליים. תעשי מספר נסיונות עם רוחב תפר ומרווח בין התפרים כדי להגיע לתוצאת תפירה שהכי מוצאת חן בעינייך.
  4. ישנם עוד מספר שיטות אבל הן יותר מורכבות וחלקן מתאימות יותר לאפליקציות גדולות יותר (שימוש בסרט אלסכון/פספול, שימוש במכונות תפירה עם אופציות תפר מתקדמות וכד’).

אז איך עושים?

שלב א’: שרטטי את האותיות או האיור שאת רוצה להכין על נייר הפליזלין. שימי לב – נדרש לצייר את כל החלקים הפוך כדי שבתפירה יחזרו לצד הנכון.

שלב ב’: צפי בסרטון לתפירת אפליקציה

שלב ג’: חזרי על התפירה באותו אופן לכל החלקים של האיור/כיתוב שבחרת.

כמובן שלכל שאלה נוספת אני כאן