סורגות בכיף – ריבועי קרושה GRANNY SQURES

P12887_IMG01C  P12887_IMG01B P12887_IMG01A

סריגת קרושה (סריגה באמצעות מסרגה אחת) זה אחת האהבות הגדולות שלי. זה מרגיע, זה צבעוני ויצירתי, אפשר לקחת את זה איתך לכל מקום, זה לא דורש הרבה אמצעים ומכשירים וזה יצירה מאוד סלחנית לטעויות – בדרך כלל גם אם טעית קצת זה עדיין נראה טוב ומחמם.

בהדרכה הזו אני אסביר מעט על סריגת קרושה, איך סורגים את הריבוע הפשוט ביותר ואיך מחברים בין ריבועים. אם את סורגת מדופלמת או אחרי מספר ניסיונות כדאי לנסות גם ריבועים יותר מורכבים וליצור שמיכות/מפות/תחתיות לכוסות וכד’.
רצוי לקרוא את כל ההדרכה לפני שמתחילים ולפתוח את הקישורים הנלווים להסברים נוספים והדרכות ווידאו.
רמת קושי:  בינוני.
זמן עבודה מוערך למתחילות: 10 דקות לריבוע ראשון של 2 שורות. בריבוע השני והלאה זה נהיה הרבה יותר מהיר 🙂

השקעה נעימה, יעל

חומרים נדרשים:

  1. צמר
  2. מסרגת קרושה 3.5 מ”מ או 4 מ”מ
  3. מחט לצמר
  4. מספריים

קצת על קרושה: 

איך נראת מסרגת קרושה ומחט לצמר – ראי תמונה. בתמונה יש 2 סוגים של מסרגות קרושה (אחת רגילה ואחת עם ידית מעובה), אין העדפה לאחת מהן, השתמשי בזו שהכי נוחה לך ביד.

P12887_IMG02

קשרים בקרושה: בסך הכל יש כ-5 קשרים בסיסיים שעליהן מתבססת כל תורת הקרושה:)

  1. שרשרת (chain stitch/Slip stitch)
  2. חצי עמוד (Singel crochet)
  3. עמוד (Dubble crochet)
  4. עמוד מקוצר (Half dubble crochet)
  5. עמוד כפול (Treble Crochet)

קשרים בסריגה לרוב נקראים עיניים ולפעמים בקיצור נרשמים כך ע’.
בסיום ההדרכה מצורפים לינקים להסברים איך מבצעים כל קשר. אם יהיה ביקוש להסברים נוספים – תעדכנו בתגובות:)
סריגת ריבועי קרושה לרוב נעשית בצורה מעגלית וכל עיגול נוסף נקרא שורה-ראי תמונה.

P12887_IMG03

אז איך עושים?

הכנת ריבוע פשוט דורשת רק שני סוגי קשרים – שרשרת ועמוד.

עשי קשר ראשון על המסרגה לתחילת הסריגה.

סרגי 3 ע’ שרשרת, העין הרביעית תהיה חיבור בשרשרת של העין הראשונה ליצירת מעגל קשרים. ראי תמונה. ניתן להתחיל את הריבוע גם באמצעות “לולאת קסם” (magic loop) אך זה מעט יותר מסובך ואין הבדל משמעותי בתוצאה.

P12887_IMG04

שורה ראשונה: סרגי 3 ע’ שרשרת (הן יחשבו כעמוד הראשון), סרגי 2 עמודים נוספים לתוך מרכז העבודה-המעגל שיצרת קודם. * סרגי 3 ע’ שרשרת ו3 עמודים לתוך המעגל העבודה * חזרי 3 פעמים על הכתוב בין הכוכביות- *. סרגי 2 ע’ שרשרת. חברי באמצעות עין שרשרת לעין השלישית של העמוד שעשית בתחילת השורה.

שורה שניה: סרגי 4 ע’ שרשרת (הן יחשבו כעמוד הראשון + ע’ אחת רווח), סרגי 3 עמודים + 3 עיני שרשרת + 3 עמודים נוספים לתוך הרווח שנוצר מ3 עיני השרשרת בשורה הקודמת. * סרגי 1 ע’ שרשרת סרגי 3 עמודים + 3 עיני שרשרת + 3 עמודים נוספים לתוך הרווח שנוצר מ2 עיני השרשרת * חזרי 3 פעמים על הכתוב בין הכוכביות- *. סרגי 1 ע’ שרשרת. חברי באמצעות עין שרשרת לעין השלישית של העמוד שעשית בתחילת השורה.כעת נוצר לך ריבוע של 2 שורות. התמונה בתחילת ההדרכה היא שמיכת ריבועים המורכבת מריבועים של 2 שורות.

במידה ותרצי להכין ריבועים גדולים יותר המשיכי לבצע את 4-5. אם לא דלגי לאופן חיבור הריבועים.

שורה שלישית: סרגי 3 ע’ שרשרת (הן יחשבו כעמוד הראשון), סרגי 2 עמודים נוספים ברווח הנוצר מע’ השרשרת בשורה הקודמת. סרגי ע’ שרשרת ו3 עמודים + 3 עיני שרשרת + 3 עמודים נוספים לתוך הרווח שנוצר מ3 עיני השרשרת בשורה הקודמת. * סרגי 1 ע’ שרשרת, סרגי 3 עמודים ברווח, ע’ שרשרת, 3 עמודים + 3עיני שרשרת + 3 עמודים נוספים לתוך הרווח הפינתי * חזרי 3 פעמים על הכתוב בין הכוכביות- *. סרגי 1 ע’ שרשרת. חברי באמצעות עין שרשרת לעין השלישית של העמוד שעשית בתחילת השורה.

שורה רביעית והלאה: אופן סריגת השורות תמיד זהה. בפינות הריבוע יש לסרוג – 3 עמודים + 3 עיני שרשרת + 3 עמודים נוספים לתוך הרווח שנוצר מ3 עיני השרשרת בשורה הקודמת בכל רווח באמצע השורה יש לסרוג 3 עמודים. ובין הרווחים סורגים עין שרשרת אחת. התחלת שורה תהיה תמיד ב 3 עיני שרשרת שיחליפו את העמוד הראשון.

חיבור ריבועים:
קיימות מספר שיטות לחיבור. אני ארחיב על שיטה אחת המבוצעת תוך כדי סריגת הריבועים.
בסריגה של ריבועים בעלי 2 שורות, נסיים את השורה הראשונה ובמהלך סריגת השורה השניה נתחיל בחיבור. החיבור מתבצע כך שבכל סריגה של עיני שרשרת במהלך השורה יתבצע חיבור לע’ השרשרת המקבילה בריבוע אליו נרצה לחבר.

לדוגמא: השורה השניה בסריגת הריבוע מתחילה עם 3 ע’ שרשרת, הע’ הרביעית היא לצורך רווח ואיתה נחבר בין הריבועים. חיבור הפינה יעשה באמצעות עין השרשרת השניה- ראי תמונות.

P12887_IMG05A P12887_IMG05B

P12887_IMG05C P12887_IMG05D

P12887_IMG05E P12887_IMG05F

גימור:
בסיום סריגה/חיבור הריבוע נשאיר מעט חוט ונגזור. את הקצוות הנותרים נשזור לתוך הריבוע בצידו האחורי בעזרת מחט הסריגה. מומלץ לשזור את החוט הלוך ושוב (ראי תמונה) כדי לוודא שהחוט לא יפרם בהמשך.

 

P12887_IMG06A1 P12887_IMG06B1

P12887_IMG06C1 P12887_IMG06D1

טיפים והמלצות למתחילות:

טיפ ראשון כמות צמר נדרשת לסריגת שמיכת תינוק היא בדרך כלל 3 כדורים של 100 גרם. אני עושה שמיכות של בערך 70 ס”מ על מטר.

טיפ שני ניתן להוסיף מסגרת לשמיכה באמצעות סריגה של עמודים או חצאי עמודים בצבע אחיד סביב השמיכה, את הפינות תעשי באותו אופן כפי שעשינו פינה של הריבוע.

טיפ שלישי ניתן להצמיד ביטנה מבד לשמיכה באמצעות תפירה של בד לצד האחורי של השמיכה.

P12887_IMG07

קישורים מומלצים :

הסברים מלאים על הקשרים הבסיסים בעברית בצירוף סרטונים

http://365daysofremake.wordpress.com/tutorials

הסברים מלאים על הקשרים הבסיסיים באיורים

https://www.anniescatalog.com/crochet/content.html?scat_id=368&c=0

אתר סריגה/קרושה מומלץ – דרוש להירשם אך ללא תשלום

https://www.ravelry.com/account/login