סוכריות קסומות על מקל מאת סיגל מירון

החוםש הגדול בשיאו ואני משתדלת לשלב כל יום פעילות אחת שקשורה למטבח לפחות

רוצה לקבל את כל הדברים החדשים כל שבוע למייל חינם? ליחצי כאן והירשמי עכשיו לניוזלטר השבועי בחינם!

אז היום החלטנו להשתעשע עם סוכריות צבעוניות משמחות וכייפיות שמכינים ללא הכנה מוקדמת (חוץ מרכישת מוצרים כמובן) והיא מתאימה לכל אירוע וגם ללא סיבה.

כמובן שפה אני מראה לכן את הבסיס שמכינים ואפשר להתפרע ולהשתולל עם אין סוף תוספות שמפזרים מעל

מצרכים:

  • סוכריות צבעוניות קשות (יש בכל סופר, אני רכשתי בחנות ממתקים שקית של קילו בסביבות 40 שח וזה הספיק להמון)
  • מקלות לסוכריות- הזמנתי מאליאקספרס בכל מיני צבעים, יש בארץ בכל חנות חד”פ/סטוק בצבע לבן
  • קישוטים- החל מסוכריות צבעוניות ועד שוקולדים- מה שבא לכם (לא חובה)
  • נייר אפייה

אופן ההכנה:

שלב א: השלב הראשון הוא השלב שמעסיק את הילדודס לא מעט זמן- שלב בחירת הסוכריות והצבעים וכמובן קילוף הסוכריוץ- אני נתתי לכל אחד קערה עם מלאאאא סוכריות והם ישבו לקלף.

שלב ב: חימום התנור ל130 מעלות (לא יותר אחרת הסוכריות יכולות להישרף, אנחנו רק רוצים להמיס אותן)

שלב ג: ריפוד תבנית אפייה בנייר אפייה ותכנון הסוכריות- שימו לב- לא להעמיס סוכריות! אני גיליתי שהשילוב האופטימלי הוא בין 3-4 סוכריות.

אם שמים אותן צמודות הצורה תתמזג ותהפוך להיות מלבנית. אם אשאיר רווחים בין הסוכריות – ייצא לי צורה של שרשרת פנינים רחבות- מלבן גלי.

בקיצור- תעשו מלא צורות ונסיונות- זה כייף.

שלב ד- המסת הסוכריות- בעיקרון אצלי בתנור לקח כ7-8 דקות לסוכריות להינמס לגמרי. אני ממליצה לכוון שעון ל5 דקות ולבדוק- תציצו ותראו מה מצבן כי כל תנור קצת שונה.

שלב ה- שלב הזריזות- מוציאים מהתנור (עם כפפה, ורק ההורים!) ומהר מניחים את מקל הסוכריה על הסוכריה לפני שהיא מתקשה (אם היא מתקשה קצת- החזירו לתנור- המקלות הללו מתאימים לאפייה)

לאחר מכן פזרו מהר את הקישוטים כל עוד הסוכריה לחמה והניחו לצינון מלא.

שלב ו- אפשר לנתק את הסוכריות בזהירות מהמשטח- ממליצה לא להרים את הסוכריות ע”י משיכת המקל מעלה אלא ממש להרים את נייר האפייה ולקלף בעדינות, סוכריות זה דבר עדין (:

טיפים שלי:

  • הסוכריות התקררו? זה הזמן לעטוף בצלופן ולאחסן בצד. אם לא תעטפו בצלופן ותחכו- בגלל החום והלחות הן יהיו דביקות מעט וזה יקשה על העיטוף אח”כ.
  • אין לכם מקלות לסוכריות? לא נורא, עוד חומרים שיעשו את העבודה: קשים מנייר/ מקלות קינמון/ שיפודים/ כפיות חד”פ וכל מה שבא לכם! מצרפת לכם דוגמא שעשיתי עם המקלות דבש (:
  • כשאתם מסדרים את הסוכריות על התבנית תתכננו איפה המקל יישב כי אם לא השארתם מקום מראש אז אחרי שתמיסו את הסוכריות – לא תצליחו להכניס את המקלות על המגש (כמובן שאפשר להכין סוכריות ללא מקלות)

   

עוד דברים משגעים לראש השנה תוכלו למצוא בתחתית העמוד! גוללו למטה ותהנו!

חג שמח

 

אולי יעניין אותך