בקטנה למטבח – מתקן בד לשקיות נשלפות NYLON POOP BAG HOLDER

תפירת מתקן בד לשקיות נשלפות זה פרויקט קליל ומהיר למתחילות. המתקן שנתפור מעוצב בצורת בית אך בקלות ניתן לשדרג ולשנות לכיוונים נוספים.


רמת קושי:  קל.
זמן עבודה מוערך למתחילות: כשעה וחצי

השקעה נעימה, יעל

חומרים נדרשים

  1. בד לבסיס (אני השתמשתי בגודל 42X42 ס”מ)
  2. בד לגג הבית (2 משולשים זהים שצלע אחת שלהם תואמת למחצית בד הבסיס)
  3. בדי שאריות לקישוט
  4. סרט פונפונים קטנים- אופציונאלי כ-41 ס”מ אורך
  5. סרט/חתיכת בד שישמש לתליית המתקן כ- 12 ס”מ אורך
  6. מכונת תפירה
  7. מספריים
  8. דבק לבד
  9. גומי 30 ס”מ

אז איך עושים?

  1. גזרי ריבוע לבסיס הבית ושני משולשים לגג. שימי לב להשאיר קצוות של 1 ס”מ לשוליים.
  2. סדרי את שני המשולשים עם צד ימין של הבד פונה אחד לשני ובניהם סרט התלייה מקופל פנימה ותפרי את 2 הצלעות של הגג והפכי לראות את הגג שנוצר. אל תתפרי את הצלע שתחובר בהמשך לבסיס הבית – ראי תמונות.P14079ֹ_IMG01_מתקן-לשקיות-מבד   P14079ֹ_IMG02_מתקן-לשקיות-מבדP14079ֹ_IMG03_מתקן-לשקיות-מבד
  3. תפרי 2 צלעות של הריבוע יחד כך שצד ימין שלהן מופנה פנימה.
  4. P14079ֹ_IMG04_מתקן-לשקיות-מבד
  5. הכיני סנדוויץ שכבות של בד הבסיס, הגג וסרט הפונפונים- רצוי להדק בין השכבות בסיכות גדי שלא יזוזו במהלך התפירה. הסנדוויץ’ יוכן כך: יש לפתוח את הגליל שנוצר בבד הבסיס, להדק אליו את סרט הפונפונים כך שהפונפונים מופנים פנימה ולהוסיף את הגג. הגג יתווסף כך שסרט הקשירה מופנה מטה. יש לחבר את 3 השכבות בסיכות מסביב לכל הגליל של בד הבסיס. ראי תמונה.ניתן גם לחלק את התפירה לשני שלבים: קודם לתפור את בד הבסיס לסרט הפונפונים ורק אז להוסיף את הגג. ראי תמונה.
    P14079ֹ_IMG05_מתקן-לשקיות-מבד

    הסנדוויץ’

    P14079ֹ_IMG06_מתקן-לשקיות-מבד

    תפירת סרט הפונפונים בנפרד

  6. תפרי את הסנדוויץ’ שנוצר- את שלושת השכבות יחד.
  7. בצידו השני של הבית נתפור גימור יפה לבד וגומי כדי לכווץ את הצד השני שימנה נפילה של השקיות החוצה מהמתקן. קפלי את הבד פעמיים, קפל קטן של חצי ס”מ כל קיפול, קח שקצוות הבד מסוות בתוך הקפל השני (מונע פרימה של הבד ונותן גימור יפה). את יכולה לגהץ את הקיפול וזה יעזור להשאיר אותו במקומו במקום סיכות. על הקפל נניח את הגומי ונתפור כאשר אנו יוצרות מתח בגומי – ממש מושכות את הגומי תוך כדי התפירה. המתח בגומי יגרום לכיווץ של הבד בסיום התפירה. ראי תמונה.
    P14079ֹ_IMG07_מתקן-לשקיות-מבד
  8. לסיום נהפוך את העבודה ונתכנן את הפריטים המשלימים של הבית- דלת, חלונות, דשא, וכדומה.את ההוספות אפשר פשוט לגזור משאריות בדים/חוטים/סרטים שיש בבית ולהדביק.
    P14079ֹ_IMG08_מתקן-לשקיות-מבד

 

טיפים והמלצות למתחילות

  1. ניתן להפוך בכל שלב את העבודה כדי לבדוק שהכל יצא במקום. אם טעינו, פורמים, משנים את הכיוונים ותופרים שוב.
  2. אם את לא בטוחה בכיווני הבדים בסנדוויץ’ אפשר להכין דגם מוקטן ולנסות או להחזיק את הבדים בסיכות, להפו את העבודה לפני התפירה ולבדוק שהכל יוצא במקום.