כל מה שרציתם לדעת על “בית מארח” מאת גלי לייטר דהרי

כל מה שרציתם לדעת על בית מארח בפוסט אחד!

אז מה בעצם עושים?

זה מתחיל בגילאי גן החובה, יש לי לזה כמה שמות : “אירוח חברים”, “בית מארח” , “בית פתוח” ועוד. זה מלווה אותנו לבית הספר היסודי ולאחר מכן זה נהפך להכנת דגם/עבודה משותפת של כמה ילדים יחד בבית מארח אחד.

מטרת האירוח הינה גיבוש והכרת חברים נוספים, שלא בהכרח חברים בזמן המשותף שלהם בגן ו/או בכיתה בבית הספר או אחה”צ.

החוויה המשותפת שתורמת המון לילדים ברוח היצירה יחדיו ממש משמחת את הילדים המארחים והמתארחים גם כן.

ראשית נדרשים מספר הורים להתנדבות על מנת לארח בביתם, הדרישה מגיעה מהגננת/מורה – וככל שיהיו יותר הורים מתנדבים, כמות הילדים תתחלק לקבוצות לפי החלטתה של המורה/גננת. חשוב לציין שבמהלך השנה תתבקשו לקיים בית מארח מספר פעמים.

בית מארח – מתקיים בדרך כלל לפני חגים מרכזיים והפעילות הנדרשת הינה ברוח החג. הורים פחות יצירתיים המעוניינים לארח והם לא חברים ב”קבוצה של אמהות משקיעות” יקבלו רעיונות קלילים ויצירתים מהגננת/המורה.

הנושאים המרכזיים: ראש השנה, סוכות, יום המשפחה, חנוכה, פורים, שבועות, כל נושא אחר כמו: סרט או סתם פעילות של כיף.

לאחר החלוקה – כל בית מארח יקבל מהמורה/מהגננת את רשימת הילדים ואת התאריכים בהם יוכלו לבחור את יום האירוח. הילדים המארחים יחלקו לילדים את ההזמנה שבה יהיו כל הפרטים ליום האירוח: התאריך, היום, השעה, הנושא, שם הילד המארח, כתובת וטלפון ליצירת קשר.

חשוב לבדוק מראש באם ילד/ה מסוים אלרגי/ית לדבר מאכל כלשהוא, הם חלק מדברים שצריך לדעת מראש, שיש לכם את הפרטים של ההורים למידת הצורך. לקבוע מראש על זמן ההתחלה וזמן האיסוף של הילדים (שחשוב מצד המתארחים לאסוף בזמן ולא לגרום לעוגמת נפש לילד/ה ששכחו לאסוף בזמן)

הטכנולוגיה של היום, איפשרה לנו לפתוח קבוצת “בית מארח” בוואטסאפ דבר המקל ים שיתף תמונות מהפעילות, על מנת לא לפוצץ את הגלריות של כולם בקבוצה של הגן ו/או הכיתה, בסיום הפעילות ניתן למחוק את הקבוצה ולחכות לפעילות הבא.

אז, מאיפה ממשיכים?

בית מארח ראשון בבלוג שלי – ברוח חג הפורים

לאחר שהתנדבתי שוב, עכשיו בכיתה של הקטנה, בכיתה א’. נתנו לי לבחור יום בשבוע המיועד לבית מארח לפני פורים, בחרתי וקיבלתי רשימה של הילדים שיגיעו אליי, הבת שלנו כמובן בשמים מעצמם הרעיון וכולנו מתרגשים יחד איתה (יש לציין שיש לי שלושה ילדים, ולכולם אני עושה בשמחה רבה בית מארח – אפילו יותר מפעם אחת בשנה)

עיצבתי בפאוורפוינט הזמנה לבית מארח עם כל הפרטים הנדרשים ברוח החג, פתחתי קבוצה בוואטסאפ, צירפתי את ההורים שלהם, הדפסתי את ההזמנות והיא חילקה לילדים בכיתה שלה.

* מצורף לכם בתחתית הפוסט דוגמא להזמנה פתוחה שתוכלו לעצה בפאוורפוניט.

אז מה בתוכנית?

שעה וחצי של פעילות לחג הפורים שכוללת: אפיית אוזני המן עם סוכריות, צביעה של תיקי בד עם ליצן בטושים (בזמן האפייה), אכילת פיצה בליווי מגש ירקות קליל, 10 דקות של השתוללות קלה ובסיום הפעילות הילדים לוקחים איתם את תיק הבד שצבעו, את העוגיות שאפו בתוך קופסת פלסטיק עם שם הילד/ה עליהם.

מתכון לאוזני המן של סיגל מירון – תמצאו בקבוצה בחיפוש קליל (רק הוספתי סוכריות שיודבקו עם טיפה מים), חשוב שנכין את הבצק לפני הגעת הילדים, שינוח במקרר עד הגעתם.

שמגיעים הילדים, שוב מזכירים להורים באיזו שעה לאסוף אותם חזרו (בכל זאת זו לא מסיבת פיג’מות), מראים לילדים היכן השירותים כשיצטרכו לפנות בשעת הצורך, ומתחילים

יש להזמין את הפיצה כחצי שעה לאחר התחלת הפעילות.

מיץ פטל/ מים שיהיה קנקן זמין בשולחן

ירקות חתוכים על מגשית שיהיה מוכן במקרר כרבע שע לפני הגעתם

שולחן האוכל במפה שקופה מפלסטיק – במרכז הכלים המיועדים לפעילות – מערוכים קטנים, כפיות, שוקולד למילוי, כיבוד קל של פירות.

יש רעיונות מקסימים בקבוצה שאפשר בכיף לעשות ברוח חג הפורים כמו: צביעת מסכות, הכנ משלוחי מנות, הכנת משלוח מנות גדול של כולם לחייל/ת בודד, לתרומה, למורה, לילד/ה חולה שלא הגיע לבית הספר בימים האחרונים, הכנת רעשנים, ציור, לראות הצגה של פורים, או כל דבר שבא לכם. הילדים ישמחו בכל מקרה בעצם החוויה יחד, שעבורם זה כמו חגיגת יום הולדת קטנה.

אז שיהיה בהצלחה !

 

  1. הקבצים קבצי תמונה JPEG.
  2. מדפיסים על נייר / אפשר למנציה, אפשר להצמיד למגנט
  3. בהצלחה

איך מדפיסים?

  1. לחיצה על המיתוג יפתח לכם עמוד נוסף
  2. העמוד הנוסף שייפתח יראה לכם דף שלם של המיתוג
  3. לחיצה בעכבר על המקש הימני- save as
  4. שמירה בשם ובתיקייה שאתם מעוניינים לשמור את הקובץ/קבצים
  5. הדפסה נעימה (:

מקדימה2 בית

מקדימה 1 בית

אולי יעניין אותך